Баба ми е разказвала, че като малък целта ми винаги е била да избягам. Още докато съм лазел, очите ми неотлъчно търсели полуотворена врата, през която да се шмугна навън. И после си останах такъв: ако някой тръгнеше нанякъде, винаги исках да отида с него.” Този импулс да избяга в други светове и до днес е типична черта на Тим Бъртън. Неговите любимци от детството са Доктор Сюс и Роалд Дал, мрачните светове на Едгар Алън По и филми като Годзила. Дебютната му снимачна площадка е градината на семейната им къща. Тим е само на 13, когато заснема първото си филмче – „Островът на доктор Агор”. Училището не го вълнува много – прекарва времето си в рисуване и гледане на филми. Казва, че е бил много интровертен, депресивен младеж. Най-бурната страст на Бъртън от детството обаче си остава сънуването. „Имах много силен импулс към това. С нетърпение чаках да заспя. Освен това ужасно ме вълнуваше да си говоря с хора, които обичат да спят. Просто ме успокояваше да чуя, че някой, също като мен, обича да спи.”

Leave a comment